Diggo.no

Spørsmål og svar

Radiobingo SA

Hvem er Radiobingo SA?

Diggo, eller Radiobingo SA som er det juridiske navnet, er et selskap som er eid av norske lokalradioer. Formålet er å gi lokalradioer som har lisens til å drive radiobingo, en plattform for effektiv, trygg og ansvarlig gjennomføring av radiobingo – eller Diggo, som vi kaller det.

Har Radiobingo SA statlig lisens?

Radiobingo SA leverer plattform og tjenester til den enkelte lokalradioen som har lisens for å drive radiobingo i Norge. Det er en forutsetning for å være medeier i Radiobingo SA, og for å kunne drive radiobingo på Radiobingo SA sin plattform, at man har lisens for slikt spill fra Lotteri- og Stiftelsestilsynet.

Registering av bruker

Hvordan oppretter jeg en spillekonto?

Gå inn på diggo.no, trykk på «Spill her» eller «Kjøp bonger» og følg instruksjonene på skjermen.

Du må logge inn med BankID for å verifisere alderen din. Du må være over 18 år for å spille.

Jeg har registrert spillekonto, men får ikke spilt. Hvorfor ikke?

Sjekk at e-post, navn og all kontaktinfo er OK og korrekt skrevet. Ta kontakt med oss her, om du har behov for hjelp.

Innlogging

Hvordan logger jeg på?

Klikk på «Spill her» på diggo.no og logg deg inn med ditt brukernavn og passord. Har du ikke brukernavn og passord, kan du registrere deg på samme sted ved å klikke «Registrer deg med BankID».

Kommer det en app?

Det eksisterer ikke en egen Diggo-App foreløpig. Du kan spille ved å åpne nettleseren på din mobil, PC/mac eller nettbrett og logge deg inn på www.diggo.no.

Jeg har glemt passordet! Hvordan får jeg et nytt?

Trykk på «Glemt passord» og skriv inn mailadressen din. Da får du tilsendt en lenke med nytt passord.

Betaling

Når du har registrert bruker kan du overføre penger inn på din spillekonto, og kjøpe bonger. Radiobingo SA, som er vårt juridiske navn, kommer opp som «Betal til» i Vipps og i nettbanken din.

Les mer om hvordan du får kjøpt bonger her.

Hvilke alternativer har jeg for betaling?

Du kan betale med bankkort (debit) og Vipps. Kredittkort er ikke tillatt. Hvis Vipps-kontoen din er koblet opp mot et kredittkort, kan du ikke bruke Vipps. Betaling skjer ved at du setter inn ønsket beløp på «Min konto».

Kan jeg bruke utenlandske bankkort?

Kun norske bankkort kan benyttes, men du kan betale med ditt norske bankkort fra utlandet.

Er det mulig å kansellere et kjøp?

Nei, det er ikke mulig å kansellere et kjøp etter at det er gjennomført. Tilgjengelig saldo på din ”lommebok” blir imidlertid utbetalt til din bankkonto når du måtte be om det. Gå inn på «Min konto» og følg anvisningene.

Hvordan utbetales gevinster?

Gevinster utbetales direkte til brukerens bankkonto. Husk at du må registrere kontonummer. Du kan endre bankkonto for utbetaling på «Min konto» og registrere ditt kontonummer. Dette må gjøres innen to måneder, som er fristen for å hente gevinsten.

Hvordan ser jeg hvor mange bonger jeg har kjøpt?

Bekreftelse på deltakelse i spillet gis i form av en kvittering. Kvitteringen lagres elektronisk og er tilgjengelig under «Transaksjoner» på «Min konto».

Jeg har problemer med å betale. Hva er problemet?

Sjekk at du ikke betaler med et kredittkort. Kun debetkort aksepteres for pengespill. Sjekk også at kortet ditt ikke er utløpt, at du har tastet inn riktig kontonummer, og at Vipps-kontoen din er koblet til et debetkort og ikke et kredittkort.

Når kjøper man bonger?

Kun bonger kjøpt på denne tjenesten, og for inneværende uke, er gyldige.

Slik spiller man Diggo

Spilletider

Diggo kan du spille på tirsdager og torsdager mens du hører på trekningen på radio. Sendetidene er som følger:

  • Tirsdager kl. 19.00 på Radio Classic
  • Tirsdager kl. 20.30 på Radio Metro Follo
  • Torsdager kl. 19.00 på Radio Metro Sørlandet
  • Torsdager kl. 20.30 på The Beat Asker

Vi legger ut bonger til salgs fredag uken før.

Hvordan får jeg bingo?

Knappen for å meddele bingo kommer først opp på skjermen dersom du faktisk har bingo. Det er veldig viktig at du trykker på tallene.

Når du har fått bingo (på én, to eller tre vannrette rekker) må du umiddelbart trykke på knappen for å meddele bingo. Bingo må meddeles før neste spill starter. Etter at tallet du har fått bingo på trekkes, må du kreve gevinst før det blir trukket 5 tall. Du må derfor påse at du har trykket på alle tallene, slik at du får opp en melding med «Du har bingo! Krev nå!»

Det kan være forsinkelse på nettradio, og det spilles på eget ansvar. Det er alltid det som skjer på skjermen som gjelder, uavhengig av hva du hører på radioen.

Min profil

Hvordan finner jeg mine personlige opplysninger?

Alle dine personlige opplysninger ligger under menyvalget «Min konto».

Hvordan kan jeg redigere opplysningene på min profil?

For å endre kontonummer for premieutbetaling, gå inn på «Min konto» og trykk på ikonet ved siden av kontonummeret. Legg imidlertid merke til at data som er lastet ned automatisk fra BankID ikke lar seg endre. Dette er av sikkerhetshensyn og for å hindre misbruk.

Hvordan kan jeg se kjøpshistorikken?

På «Min konto» får du automatisk oversikt over din kjøpshistorikk under «Transaksjoner».

Jeg har mine egne lykketall, og får ikke lenger valgt bonger selv. Hvordan kan jeg velge mine lykkebonger?

Vi fjernet denne muligheten da vi så at de aller fleste ikke valgte bonger, men tok de første som lå tilgjengelig. Det var også tidkrevende å klikke på én og én bong for de som ønsket flere bonger. Nå kan du enkelt kjøpe så mange bonger som du ønsker med et tastetrykk.

Jeg får e-poster og sms-er fra dere som jeg ikke vil ha. Kan dere slette meg/melde meg av?

Du kan selv melde deg av kommunikasjonen fra oss ved å klikke på «Meld av nyhetsbrev» nederst i e-postene eller SMS-ene fra oss. Dersom du melder deg av nyhetsbrev og SMS-påminnelser så vil du heller ikke få informasjon om Jackpot eller andre spesialsendinger.

Premier

Dere sier at man kan vinne 20 000 kroner. Hvordan kan jeg vinne?

I løpet av en bingosending kan man vinne 10 000 kroner hvis man vinner 1, 2 og 3 rekker på alle seks spillene i løpet av kvelden.

Premiepotten per kanal:

Vi spiller 1, 2 og 3 rekker (hele brettet) og dette kan du vinne på hvert spill:
1 rekke = 400 kr
2 rekker = 600 kr
3 rekker (fullt brett) = 2.000 kr på spill nummer 1 og 2. På spill nummer 3 er det  3.000 kr i premiepotten for 3 rekker (fullt brett).

Vi spiller 6 spill hver tirsdag, og 6 spill hver torsdag. Total premiepott per uke er på 40.000 kr.

I tillegg til de ordinære premiene kan man også vinne Jackpot. Jackpoten tilhører den enkelte radiokanalen. Det betyr at hver kanal har en egen Jackpot. Hva Jackpoten er på den enkelte radiokanalen kan du se her.

Hva skjer om flere får bingo samtidig?

Dersom det er to eller flere vinnere på bonger som ikke er identiske, deles premiepotten likt mellom vinnerne. Dersom flere spillere får bingo samtidig på identiske bonger, får alle full gevinst. Det er viktig at man krever premien så raskt man får opp meldingen «krev bingo». På denne måten viser du at du har registrert din bingo, og er berettiget premie. Husk at du må trykke på tallene når de blinker.

Hvordan vinner man Jackpot?

I tillegg til de ordinære premiene kan man også vinne Jackpot. Jackpoten tilhører den enkelte radiokanalen. Det betyr at hver kanal har en egen Jackpot. Hva Jackpoten er på den enkelte radiokanalen kan du se her.

For å vinne Jackpoten må du få bingo på fullt brett (tre trekker), med Lykketallet. Hvor mange Lykketall Jackpoten har, varier radiokanal til radiokanal. Lykketallet på radiokanalen ser du ved å trykke på den radiokanal du du ønske å spille på. Les mer om alle kanalene, Lykketall og hva Jackpoten er på under Våre spill.

Personvern

Hvilke opplysninger må jeg dele for å spille?

For å delta må spilleren angi riktig navn, fødselsdato, adresse og kontonummer. Vi henter automatisk informasjon via BankID. Dersom BankID ikke har alle opplysninger på deg, ber vi deg supplere når vi trenger dem. Feilaktig eller falsk informasjon kan føre til at brukerprofilen suspenderes og/eller føre til tap av retten til premiepenger.

Kan andre bruke spillekontoen min?

Spillerens konto er personlig og kan ikke under noen omstendigheter overføres til andre. Overtredelse av dette vil medføre at spilleren blir utestengt fra videre deltakelse, og kan føre til tap av premiepenger.

Hvordan tar dere vare på personlige opplysninger?

Du finner vår pesonvernerklæring her. Vi følger norsk lov og reglene som følger av GDPR.

Hvor lenge lagres kjøpshistorikken min?

Loddkvitteringer lagres i henhold til kravene i regnskapsloven i 5 år etter utløpet av det regnskapsår de ble utstedt i.

Ansvarlig spill

Hvem har ansvaret for eventuelle tap?

Deltakelse i Diggo skjer på spillerens eget ansvar. Radiobingo SA er ikke ansvarlig for tap som følge av bingospill.

Kan man endre betingelser i avtalen uten å innhente samtykke?

Reglene kan endres uten forutgående melding, men vil alltid være tilgjengelige og oppdaterte på diggo.no.

Spilleavhengighet og forebyggende tiltak

Radiobingo SA tar spilleavhengighet på alvor og gjennomfører en rekke tiltak for å tilrettelegge for ansvarlig spill. For å sikre at ingen utvikler problematisk spilleadferd i ung alder, tillater ikke Radiobingo SA registrering av spillere som er under 18 år. Dersom en registrering ikke oppfyller aldersgrensen vil det derfor ikke opprettes en brukerkonto.

For å avdekke mulig spilleavhengighet, gjennomfører Radiobingo SA en analyse av kjøpsadferd for å avdekke kjente transaksjonsmønstre knyttet til problematisk spilleadferd. Dette gjøres i tråd med gjeldende personvernreglement og er nærmere omtalt i Radiobingo SA personvernerklæring.

Hjelpetiltak

Om du føler et behov for profesjonell bistand med dine spillevaner er det viktig med riktig hjelp. Hjelpelinjen (Tlf.: 800 800 40) er betjent av helsepersonell med spesialopplæring og er åpen alle hverdager fra kl. 09 til 21.

Tjenesten er en anonym og gratis hjelpetelefon (vanlig takst fra mobiltelefon). Foruten å bistå med råd og hjelp til å håndtere din spillesituasjon, kan du her få opplysninger om faresignaler og konsekvenser ved spilleproblemer.

Ansvarlig spill

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Radiobingo SA

Organisasjonsnummer: 925 548 162

Telefon: 91 90 18 89 (Kun betjent under sendinger).

E-post: kontakt@diggo.no