Q&A

RADIOBINGO SA
HVEM ER RADIOBINGO SA?
Radiobingo SA er et selskap som er eid av norske lokalradioer med det formålet å gi lokalradioer med lisens til å drive radiobingo en plattform for effektiv, trygg og ansvarlig gjennomføring av radiobingo – eller Diggo, som vi kaller det.

HAR RADIOBINGO SA STATLIG LISENS?
Radiobingo SA leverer plattform og tjenester til den enkelte lokalradioen som har lisens for å drive radiobingo i Norge. Det er en forutsetning for å være medeier i Radiobingo SA, og for å kunne drive radiobingo på Radiobingo SA sin plattform, at man har lisens for slikt spill fra Lotteri- og Stiftelsestilsynet.

REGISTRERING
HVORDAN OPPRETTER JEG EN SPILLEKONTO?
Gå inn på diggo.no, trykk på «Spill her» og følg instruksjonene på skjermen. Du må logge inn med BankID for å verifisere alderen din.

JEG HAR REGISTRERT SPILLEKONTO, MEN FÅR IKKE SPILT. HVORFOR IKKE?
Dersom du ikke får spilt anbefaler vi deg å kontakte oss med informasjon om hva hva som skjer og hvilke enheter du benytter. Du finner kontaktinfo i hovedmenyen.

INNLOGGING
HVORDAN LOGGER JEG PÅ?
Klikk på «Spill her» på diggo.no og logg deg inn med ditt brukernavn og passord. Har du ikke brukernavn og passord, kan du registrere deg på samme sted ved å klikke «Registrer deg med BankID».

KOMMER DET EN APP?
Det eksisterer ikke en egen Diggo-app foreløpig. Du kan spille ved å åpne nettleseren på din mobil, PC/Mac eller nettbrett og logge deg inn på www.diggo.no.

JEG HAR GLEMT PASSORDET! HVORDAN FÅR JEG ET NYTT?
Trykk på «Glemt passord» og skriv inn mailadressen din. Da får du tilsendt en lenke med nytt passord.

BETALING
HVILKE ALTERNATIVER HAR JEG FOR BETALING?
Du kan betale med bankkort og Vipps. Kredittkort er ikke tillatt. Hvis Vipps-kontoen din er koblet opp mot et kredittkort, kan du ikke bruke Vipps. Betaling skjer ved at du setter inn ønsket beløp på «Min konto».

ER DET MULIG Å KANSELLERE ET KJØP?
Nei, det er ikke mulig å kansellere et kjøp etter at det er gjennomført. Tilgjengelig saldo på din ”lommebok” blir imidlertid utbetalt til din bankkonto når du måtte be om det. Gå inn på «Min konto» og følg anvisningene.

HVORDAN UTBETALES GEVINSTER?
Gevinster utbetales direkte til brukerens bankkonto. Du kan endre bankkonto for utbetaling på «Min konto».

HVORDAN SER JEG HVOR MANGE BONGER JEG HAR KJØPT?
Bekreftelse på deltakelse i spillet gis i form av en kvittering. Kvitteringen lagres elektronisk og er tilgjengelig under «Transaksjoner» på «Min konto».

JEG HAR PROBLEMER MED Å BETALE. HVA ER PROBLEMET?
Noen Sparebank1-kunder og kunder hos mindre banker kan ha problemer med betaling. Prøv et kort fra en annen bank. Kunder hos Handelsbanken kan oppleve problemer med betaling på mobil. Har du handelsbanken anbefaler vi kjøp på PC/Mac.
Sjekk også at du ikke betaler med et kredittkort. Kun debetkort aksepteres for pengespill. Sjekk også at kortet ditt ikke er utløpt, at du har tastet inn riktig kontonummer, og at Vipps-kontoen din er koblet til et debetkort og ikke et kredittkort.

MIN PROFIL
HVORDAN FINNER JEG MINE PERSONLIGE OPPLYSNINGER?
Alle dine personlige opplysninger ligger under menyvalget «Min konto».

HVORDAN KAN JEG REDIGERE I OPPLYSNINGENE PÅ MIN PROFIL?
For å endre kontonummer for premieutbetaling, gå inn på «Min konto» og trykk på ikonet ved siden av kontonummeret. Legg imidlertid merke til at data som er lastet ned automatisk fra BankID ikke lar seg endre. Dette er av sikkerhetshensyn og for å hindre misbruk.

HVORDAN KAN JEG SE KJØPSHISTORIKKEN?
På «Min konto» får du automatisk oversikt over din kjøpshistorikk under «Transaksjoner».

PERSONVERN
HVILKE OPPLYSNINGER MÅ JEG DELE FOR Å SPILLE?
For å delta må spilleren angi riktig navn, fødselsdato, adresse og kontonummer. Vi henter automatisk informasjon via BankID. Dersom BankID ikke har alle opplysninger på deg, ber vi deg supplere når vi trenger dem. Feilaktig eller falsk informasjon kan føre til at brukerprofilen suspenderes og/eller føre til tap av retten til premiepenger.

KAN ANDRE BRUKE SPILLEKONTOEN MIN?
Spillerens konto er personlig og kan ikke under noen omstendigheter overføres til andre. Overtredelse av dette vil medføre at spilleren blir utestengt fra videre deltakelse, og kan føre til tap av premiepenger.

HVORDAN TAR DERE VARE PÅ PERSONLIGE OPPLYSNINGER?
Du finner vår pesonvernerklæring her. Vi følger norsk lov og reglene som følger av GDPR.

HVOR LENGE LAGRES KJØPSHISTORIKKEN MIN?
Loddkvitteringer lagres i henhold til kravene i regnskapsloven i 5 år etter utløpet av det regnskapsår de ble utstedt i.

ANSVARLIG SPILL
ER DET EN MAKSGRENSE FOR HVOR MYE DU KAN SPILLE DIGGO FOR?
Det er satt begrensning for hvor mye den enkelte spiller kan tape per dag (1.500 kr) og per uke (3.500 kr). Når disse grensene nås, vil spilleren ikke kunne overføre ytterligere penger til spillet innenfor de neste 24 timene, respektivt resten av uken. Dette er grenser satt for å beskytte den enkelte spilleren mot spillavhengighet og kan ikke justeres av spilleren selv.

KAN JEG ANGI EN UKENTLIG ELLER DAGLIG TAPSGRENSE?
Ja, du kan selv justere den forhåndsinnstilte tapsgrensen under «Min konto» innenfor rammen av de daglige- og ukentlige maksgrensene på henholdsvis 1.500 kr og 3.500 kr. Du kan altså selv velge en lavere grense, men kan ikke øke den over maksimum. Du kan også definere pauser, dvs. stenge deg selv ute fra spillet i en periode. Dette er funksjonalitet som er laget for å beskytte den enkelte spiller mot spillavhengighet.

HVEM HAR ANSVARET FOR EVENTUELLE TAP?
Deltakelse i Diggo skjer på spillerens eget ansvar. Radiobingo SA er ikke ansvarlig for tap som følge av bingospill.

KAN MAN ENDRE BETINGELSER I AVTALEN UTEN Å INNHENTE SAMTYKKE?
Reglene kan endres uten forutgående melding, men vil alltid være tilgjengelige og oppdaterte på diggo.no.

KUNDESERVICE
HVORDAN KOMMER JEG I KONTAKT MED DERE?
Du finner alle kontaktdetaljer til Radiobingo SA via hovedmenyen på www.diggo.no

ANSVARLIG SPILL
SPILLEAVHENGIGHET OG FOREBYGGENDE TILTAK
Radiobingo SA tar spilleavhengighet på alvor og gjennomfører en rekke tiltak for å tilrettelegge for ansvarlig spill. For å sikre at ingen utvikler problematisk spilleadferd i ung alder, tillater ikke Radiobingo SA registrering av spillere som er under 18 år. Dersom en registrering ikke oppfyller aldersgrensen vil det derfor ikke opprettes en brukerkonto.

For å gi oversikt og kontroll over spillforbruk har Radiobingo SA satt begrensning for hvor mye den enkelte spiller kan tape per dag og uke. Foruten de obligatoriske satsene som følger av spillereglene, er det også mulig å sette en frivillig lavere grense.

For å avdekke mulig spilleavhengighet, gjennomfører Radiobingo SA en analyse av kjøpsadferd for å avdekke kjente transaksjonsmønstre knyttet til problematisk spilleadferd. Dette gjøres i tråd med gjeldende personvernreglement og er nærmere omtalt i Radiobingo SA personvernerklæring.

HJELPETILTAK
Om du føler et behov for profesjonell bistand med dine spillevaner er det viktig med riktig hjelp. Hjelpelinjen (Tlf.: 800 800 40) er betjent av helsepersonell med spesialopplæring og er åpen alle hverdager fra kl. 09 til 21.

Tjenesten er en anonym og gratis hjelpetelefon (vanlig takst fra mobiltelefon). Foruten å bistå med råd og hjelp til å håndtere din spillesituasjon, kan du her få opplysninger om faresignaler og konsekvenser ved spilleproblemer.

Hvis du lurer på noe mer, er det bare å ta kontakt med oss her: